Expanze e‑shopu na Ukrajinu

Hlad po zboží ze západu

43,1 mil. obyvatel
15 % meziroční růst e‑commerce
620 obyvatel na jeden e‑shop

Ukrajina je obrovský trh s více než 40 miliony lidmi, na kterém je pro expandující české eshopy snadné uspět. Ukrajinský trh se konečně stabilizoval a tamní ecommerce čeká díky nízké míře konkurence v následujících letech raketový růst. Expanze eshopu na neobsazený ukrajinský trh tak představuje příležitost, kterou byste neměli zmeškat.

PROČ EXPANDOVAT NA UKRAJINU?

Ukrajinská ecommerce je relativně vyspělá a pravidelně vede v žebříčcích růstu evropských ecommerce trhů. V roce 2016 byla dokonce absolutní jedničkou. Ačkoli je Ukrajina spíše zaostalejší zemí, platební kartu používá téměř polovina obyvatel a stejné množství obyvatel využívá internet. Online nákupy pravidelně používá téměř 10 milionů lidí a toto číslo neustále roste.

Tamní ecommerce trh tak roste vyšším tempem než ve většině jiných evropských zemí a i pro další roky se očekává růst na úrovni 23-25 %.

 

NA CO SI DÁT PŘI EXPANZI NA UKRAJINU POZOR?

Největším ukrajinským rizikem je nyní pravděpodobně tamní politická situace. Nikdo nedokáže předpovědět, jak se bude záležitost dále vyvíjet. Na místě je tak obezřetnost a bedlivé sledování jejího vývoje.

Znalost cizích jazyků je mezi Ukrajinci velmi nízká. Z 32 evropských zemí skončila v roce 2018 Ukrajina dokonce až na 28. místě. Drtivá většina obyvatel neovládá žádný cizí jazyk. I v případě rodného jazyka Ukrajinců však situace není jednoznačná. Zatímco 70 % obyvatel považuje za svůj rodný jazyk ukrajinštinu, pro téměř 30 % obyvatel je to ruština. Těchto 30 % nepředstavuje pouze ruskou etnickou menšinu, ale i samotné Ukrajince. Provozovatelé eshopů by na tuto jazykovou nejednotnost měli být při spuštění ukrajinské mutace eshopu připraveni a web s eshopem nechat kvalitně přeložit do obou jazyků.

U zákaznické podpory bude nutné zajistit její provoz na ukrajinském telefonním čísle a v ukrajinštině. Ukrajinci možnost komunikovat ve svém rodném jazyce ocení a eshop na ně bude působit lokálním dojmem.

Další informace o tom, na co si dát při expanzi eshopu na Ukrajinu pozor, vám připravíme na míru v rámci naší služby průzkum zahraničního trhu.

obyvatel: 43,1 mil.

43,1 mil.

obyvatel
měna: hřivna

hřivna

měna
meziroční růst e‑commerce: 15 %

15 %

meziroční růst e‑commerce
online nakupujících: 22 %

22 %

online nakupujících
e-shopů: asi 70 000

asi 70 000

e-shopů
uživatelů internetu v populaci: 67 %

67 %

uživatelů internetu v populaci
obyvatel na jeden e‑shop: 620

620

obyvatel na jeden e‑shop
objem e‑commerce: 1,5 mil. €

1,5 mil. €

objem e‑commerce

PRO VAŠI EXPANZI NA UKRAJINU ZAJISTÍME TYTO SLUŽBY

SHRNUTÍ

Ukrajina představuje příležitost pro expanzi českých eshopů, která se nemusí jen tak opakovat. Poměrně nízký počet eshopů v zemi společně s rostoucí ochotou Ukrajinců nakupovat online je lákavým mixem pro řadu zahraničních ecommerce hráčů. Pokud už je vám český nebo slovenský trh malý a pomýšlíte na expanzi, může pro vás být Ukrajina jasnou volbou.

V NK Expand vám pomůžeme se vším, co bude vaše expanze na Ukrajinu vyžadovat. Kontaktujte nás a naši specialisté pomohou s expanzí e‑shopu na Ukrajinu i vám.

KROMĚ UKRAJINY VÁM POMŮŽEME EXPANDOVAT I DO TĚCHTO ZEMÍ

KOMU UŽ JSME PŘI EXPANZI DO ZAHRANIČÍ POMOHLI

Případové studie

NK Expand | Pomáháme expandovat do zahraničí

Zavolejte nám

NK Expand | Pomáháme expandovat do zahraničí

Napište nám e‑mail

NK Expand | Pomáháme expandovat do zahraničí