Expanze e‑shopu na Ukrajinu

Hlad po zboží ze západu

41,7 mil. obyvatel
14 % meziroční růst e‑commerce
420 obyvatel na jeden e‑shop

Ukrajina je obrovský trh s více než 40 miliony lidmi. Jeho potenciál je však negativně ovlivněn válečným konfliktem s Ruskem. Jakmile se situace uklidní, čeká tamní ecommerce trh díky nízké míře konkurence raketový růst. Bude se tak jednat o další zajímavý trh, na kterém bude pro expandující české eshopy snadné uspět. Správné načasování expanze eshopu na neobsazený ukrajinský trh tak představuje příležitost, kterou byste měli bedlivě sledovat.

PROČ EXPANDOVAT NA UKRAJINU?

Ukrajinská ecommerce je relativně vyspělá a pravidelně vede v žebříčcích růstu evropských ecommerce trhů. V roce 2016 byla dokonce absolutní jedničkou. Ačkoli je Ukrajina spíše zaostalejší zemí, platební kartu používá téměř polovina obyvatel a stejné množství obyvatel využívá internet. Online nákupy pravidelně používá téměř 10 milionů lidí a toto číslo neustále roste.

Tamní ecommerce trh tak v uplynulých letech rostl výrazně vyšším tempem než ve většině jiných evropských zemí.

 

NA CO SI DÁT PŘI EXPANZI NA UKRAJINU POZOR?

Největším ukrajinským rizikem je nyní pravděpodobně tamní politická situace. Nikdo nedokáže předpovědět, jak se bude záležitost dále vyvíjet. Na místě je tak obezřetnost a bedlivé sledování jejího vývoje.

Znalost cizích jazyků je mezi Ukrajinci velmi nízká. Z 32 evropských zemí skončila v roce 2018 Ukrajina dokonce až na 28. místě. Drtivá většina obyvatel neovládá žádný cizí jazyk. I v případě rodného jazyka Ukrajinců však situace není jednoznačná. Zatímco 70 % obyvatel považuje za svůj rodný jazyk ukrajinštinu, pro téměř 30 % obyvatel je to ruština. Těchto 30 % nepředstavuje pouze ruskou etnickou menšinu, ale i samotné Ukrajince. Provozovatelé eshopů by na tuto jazykovou nejednotnost měli být při spuštění ukrajinské mutace eshopu připraveni a web s eshopem nechat kvalitně přeložit do obou jazyků.

U zákaznické podpory bude nutné zajistit její provoz na ukrajinském telefonním čísle a v ukrajinštině. Ukrajinci možnost komunikovat ve svém rodném jazyce ocení a eshop na ně bude působit lokálním dojmem.

Další informace o tom, na co si dát při expanzi eshopu na Ukrajinu pozor, vám připravíme na míru v rámci naší služby průzkum zahraničního trhu.

obyvatel: 41,7 mil.

41,7 mil.

obyvatel
měna: hřivna

hřivna

měna
meziroční růst e‑commerce: 14 %

14 %

meziroční růst e‑commerce
online nakupujících: 34 %

34 %

online nakupujících
e‑shopů: asi 100 000

asi 100 000

e‑shopů
uživatelů internetu v populaci: 67 %

67 %

uživatelů internetu v populaci
obyvatel na jeden e‑shop: 420

420

obyvatel na jeden e‑shop
objem e‑commerce: 712 mil. €

712 mil. €

objem e‑commerce

PRO VAŠI EXPANZI NA UKRAJINU ZAJISTÍME TYTO SLUŽBY

SHRNUTÍ

Ukrajina představuje příležitost pro expanzi českých eshopů, která se nemusí jen tak opakovat. Poměrně nízký počet eshopů v zemi společně s rostoucí ochotou Ukrajinců nakupovat online je lákavým mixem pro řadu zahraničních ecommerce hráčů. Pokud už je vám český nebo slovenský trh malý a pomýšlíte na expanzi, může pro vás být Ukrajina jasnou volbou.

V NK Expand vám pomůžeme se vším, co bude vaše expanze na Ukrajinu vyžadovat. Kontaktujte nás a naši specialisté pomohou s expanzí e‑shopu na Ukrajinu i vám.

KROMĚ UKRAJINY VÁM POMŮŽEME EXPANDOVAT I DO TĚCHTO ZEMÍ

KOMU UŽ JSME PŘI EXPANZI DO ZAHRANIČÍ POMOHLI

Případové studie

NK Expand | Pomáháme expandovat do zahraničí

Zavolejte nám

NK Expand | Pomáháme expandovat do zahraničí

Napište nám e‑mail

NK Expand | Pomáháme expandovat do zahraničí