Jak řešit logistiku do zahraničí? Pomůže vám Skladon ‑ nový partner NK Expand

Úspěšná expanze eshopu do zahraničí není jednoduchou záležitostí. Malým i velkým eshopům se tak snažíme pomáhat a celý proces vstupu na zahraniční trh maximálně usnadnit. Spousta našich klientů si láme hlavu s tím, jak efektivně vyřešit svou logistiku do zahraničí. Proto jsme navázali spolupráci se společností Skladon, partnerem pro outsourcing logistiky pro ecommerce.

SEO překlad webu, cizojazyčná zákaznická podpora a online marketing nejsou to jediné, co je při vstupu na zahraniční trh potřeba. Zásadní je mít vyřešený také samotný proces odesílání zásilek zákazníkům. Proto je nejlepší svěřit logistiku odborníkům jako je Skladon a věnovat ušetřený čas rozvoji svého podnikání.

Ve spolupráci s Tomášem Kohútem, marketingovým manažerem Skladonu, jsme připravili přehled o tom, v čem jsou služby Skladonu jedinečné a proč se vyplatí při expanzi do zahraničí.

Mezi společnosti, které Skladonu důvěřují, patří např. Kilpi, Skinners, Snuggs, nanoSPACE nebo Trezor, druhý celosvětově největší výrobce hardwarových peněženek.

JAK SKLADON POMÁHÁ ESHOPŮM S LOGISTIKOU V ZAHRANIČÍ?

„Svým klientům poskytujeme kompletní outsourcing logistiky, ať už po logistické nebo po technologické stránce.“ Pokud se rozhodnete pro využití služeb tzv. fulfillmentu, znamená to, že budete mít své zboží uskladněno v externím distribučním centru, ze kterého bude následně odesíláno do rukou vašich zákazníků. Proces fulfillmentu ve Skladonu ve zkratce popisuje Tomáš Kohút takto:

  1. Zboží je uskladněno v našem distribučním centru o rozloze 16 000 m2Klient platí pouze tolik prostoru, kolik skutečně využívá.
  2. Jakmile obdržíme objednávku, vychystáme produkty po tzv. optimální trase. Tím šetříme jak práci našich skladníků, tak i finance klienta. Vychystané zboží zabalíme přesně podle přání klienta – přidáme např. poděkování, příbalové informace nebo malý dárek.
  3. Ve spolupráci s více jak 20 dopravci zboží následně expedujeme do celého světa.

Kromě výše popsaných logistických služeb ve Skladonu zajišťují také řadu dalších, které vychází ze specifických potřeb eshopů ‑ kvalitativní nebo kvantitativní kontrola zboží na příjmu, kompletace zboží od více dodavatelů, průběžné inventury, štítkování nebo třeba zajištění zlevněného obalového materiálu.

JAK JE TO S REVERZNÍ LOGISTIKOU A VRÁCENÍM ZBOŽÍ?

Reverzní logistika je standardní součástí služeb, kdy je Skladon zodpovědný za vyřízení veškerých vratek i reklamací. U vráceného zboží zaměstnanci zkontrolují jeho stav a podle dohody s klientem podniknou další kroky. „Protože máme s každým klientem zvlášť definované podmínky vrácení (i pro konkrétní zboží), víme, kdy zboží vracet do skladových zásob a kdy přistoupit k jeho likvidaci. Pokud je stav vráceného zboží hraniční, pečlivě jej nafotíme a fotografie zašleme klientovi k vlastnímu posouzení.“

Proces reverzní logistiky je u Skladonu efektivní i díky vratkovému widgetu. Ten totiž umožňuje zákazníkovi vrátit zboží snadno a rychle  stačí, aby jej na eshopu vyplnil, vytiskl si vygenerovaný adresní štítek, který nalepí na balíček a zboží odešle zpět, čímž na druhou stranu ve Skladonu získávají automatickou evidenci o vracených produktech. Celý proces je tak pohodlný jak pro zákazníka, tak i samotný eshop, který je schopen vše dohledat v aplikaci MySkladon.

DOBÍRKA – ANO NEBO NE?

Možnost dobírky nabízí Skladon také standardně. Vše se odvíjí od konkrétní domluvy s klientem, ale princip zůstává stejný. Klientům jsou vytvořeny dobírkové účty u konkrétních dopravců v jednotlivých měnách (koruny, eura, forinty, zlotý a další) nebo jeden tzv. multiměnový účet, kam se zasílají dobírkové platby a následně se odesílají klientovi na český účet. Eshop si tedy nemusí zřizovat speciální účet v cizí měně po vlastní ose.

PRO JAKÉ ESHOPY JSOU VAŠE SLUŽBY VHODNÉ?

„Jádro našich klientů tvoří střední až větší obchodníci. Jedná se o různorodě zaměřené eshopy, spolu s tím souvisí také specifika pro skladování i samotnou expedici. Máme klienty prodávající drobné produkty (fashion, kosmetika, doplňky stravy, knihy) ale i objemnější zboží (nano lůžkoviny nebo kancelářské židle).“ Spektrum zemí, do kterých zboží putuje, přitom nehraje roli.

Individuální přístup vůči klientovi, ať už ohledně nastavení intralogistických procesů, způsobu balení zboží nebo specifického přístupu IT či customer care oddělení, je vždy zaručený.

DO JAKÝCH ZEMÍ SKLADON DORUČUJE ZBOŽÍ SVÝCH KLIENTŮ?

Do téměř celého světa! Aktuálně zasílají zboží do více než 180 zemí (na světě jich je 206, pokud počítáme i ty oficiálně neuznané). Do čtyř našich okolních států doručují ekonomickou pozemní dopravou v režimu D+1, u zbytku zemí samozřejmě záleží na vzdálenosti a případných celních povinnostech. „Postaráme se o celní řízení a vyhotovíme veškerou potřebnou dokumentaci. Obrovskou výhodou, kterou klientům přinášíme, je možnost využít naše skladové prostory také jako celní sklad, k jehož provozování máme oprávnění,“ vyzdvihuje Tomáš Kohút.

180 ZEMÍ JE NA OUTSOURCING LOGISTIKY PRO ECOMMERCE HODNĚ! JAK NATOLIK ROZSÁHLOU LOGISTIKU SKLADON ZVLÁDÁ?

Klíčem je spolupráce s více jak 20 globálními i lokálními dopravci (např. Zásilkovna, Česká pošta, GLS, DHL, PPL, DPD nebo UPS). „Dopravce vždy doporučujeme na základě zkušeností s logistikou v rámci zahraničních trhů a vlastního know-how o fungování v jednotlivých zemích. Klientovi nabídneme řešení, které je ze všech alternativ tím nejvhodnějším. Kumulací zásilek navíc pro své klienty získáváme ty nejlepší ceny za dopravu zboží.“

 

„V dalších letech nás čeká budování sítě distribučních center napříč Evropou. Chceme být pro své klienty partnerem, který zajistí ekonomické doručení do následujícího dne v rámci celé Evropy,“ poodkrývá Tomáš Kohút plány společnosti Skladon.

OBROVSKOU KONKURENČNÍ VÝHODOU JE JIŽ ZMÍNĚNÁ VLASTNÍ APLIKACE MYSKLADON. V ČEM?

V aplikaci MySkladon klient získává kompletní přehled o své logistice. Jinými slovy díky aplikaci v reálném čase vidí data o svých objednávkách, přejímkách, reklamacích, vratkách nebo skladových zásobách. Veškeré logistické toky jsou také synchronizovány s eshopem nebo dopravcem, čímž je zajištěn stále aktuální stav napříč jednotlivými systémy.

„V aplikaci MySkladon mají naši klienti k dispozici i objednávky ze svých jiných prodejních kanálů. Tím, že jsme částečně technologickým partnerem, disponujeme také rozsáhlými možnostmi napojení marketplaces nebo cenových srovnávačů. Výjimkou není ani napojování dalších aplikací třetích stran,“ přidává Tomáš Kohút.

Dalšími konkurenčními výhodami je pak strategická poloha distribučního centra v Mošnově (blízkost polského, slovenského, maďarského trhu, resp. ostravského nákladního letiště či terminálu pro kombinovanou dopravu), vlastní IT tým a dlouhodobý individuální přístup k jednotlivým klientům.

JAK JE ZBOŽÍ USKLADNĚNO PŘED EXPEDICÍ?

Drobnější zboží k okamžitému vyskladnění skladují v boxech na policových regálech. Jednotlivé policové prostory fungují jako multiSKU, kdy lze skladovat více typů produktů na jednom místě. „V současnosti máme těchto pozic nad 57 tisíc. Takto uložené zboží je pohodlně dostupné pro pěší skladové operátory, takže jeho vyskladnění probíhá velmi rychle,“ přibližuje Tomáš Kohút. Pro skladování objemnějšího či sezónního zboží, nebo dlouhodobých zásob využívají dalších 7 700 paletových pozic.

EXISTUJÍ NĚJAKÉ LIMITY PRO ZÁSILKY, KTERÉ PŘEPRAVUJETE?

„Limity rozměrů vycházejí z možností našich kurýrů. Každý používá rozličné metodiky, kterými maximální rozměr zboží určí,“ přibližuje Tomáš Kohút. „Každý dopravce má také uvedenou vlastní maximální hmotnost pro přepravované zásilky (nejčastěji do 30 kg).“

Pokud je potřeba přepravit nadrozměrnou zásilku, Skladon nabízí i služby kamionových dopravců. Tím dokáže zajistit přepravu jak nestandardních produktů, tak i větších B2B zásilek.

JAKÁ JE ORIENTAČNÍ CENA ZA VAŠE SLUŽBY A OD ČEHO SE ODVÍJÍ?

Cenotvorba se odvíjí od šíře požadovaných služeb. Každý z klientů je specifický, nemá tedy totožnou cenovou kalkulaci. Určujícími faktory jsou zejména způsoby:

  • příjmu, skladování zboží a vychystávání zboží,
  • používání obalového a výplňového materiálu,
  • dopravy,
  • reverzní logistiky,
  • a dalších služeb, jako je např. kompletace, štítkování, inventury či kontrola kvality.

Vše je s klienty definováno již na počátku plánované spolupráce. Cenová nabídka služeb je tak připravena na základě vstupních parametrů.

 

Komplexní řešení logistiky stojí spolu s lokalizací e-shopu za úspěšnou expanzí do zahraničí. Jenže řešit všechno dohromady spolu s chodem vašeho podnikání může být časově opravdu náročné. Nebojte se logistiku outsourcovat k odborníkům jako je Skladon. Ušetřený čas pak můžete věnovat rozvoji svého podnikání.

Případové studie

NK Expand | Pomáháme expandovat do zahraničí

Zavolejte nám

NK Expand | Pomáháme expandovat do zahraničí

Napište nám e‑mail

NK Expand | Pomáháme expandovat do zahraničí