Využití zbožových srovnávačů při expanzi e‑shopu do zahraničí

Expandujete s eshopem do zahraničí a plánujete využít zbožové srovnávače jako nástroj k získávání zákazníků? Přečtěte si, jak postupovat při jejich výběru i nastavení produktového feedu. Jen tak vám při vaší zahraniční expanzi dokážou zbožové srovnávače skutečně generovat očekávaný zisk.

Zbožový srovnávač jako efektivní nástroj online marketingu

Vyšší návštěvnost eshopu promítající se do vyššího konverzního poměru, a tím pádem růstu zisku eshopu jsou hlavní výhody, které můžete získat za předpokladu, že zbožové srovnávače vhodně zařadíte do koncepce vašich zahraničních marketingových aktivit. Při správném nastavení totiž dokážou zbožové srovnávače generovat vašeho ideálního zákazníka. A záleží pouze na vás, zda jej pak dokážete v množství nabídek zaujmout.

Zatímco v ČR jsou asi nejznámějšími srovnávači Heureka.czZboží.cz, v zahraničí existuje celá řada různě kvalitních srovnávačů, které se vzájemně svojí působností překrývají. A vyznat se v nich nemusí být vždy snadné.

Který zahraniční srovnávač je pro váš eshop ten pravý?

Zahraniční cenové srovnávače tvoří pestrou směsici nástrojů, které dokážou zviditelnit i menší nebo nově expandující e‑shopy. Kromě toho cenové srovnávače také pomáhají budovat povědomí o značce eshopu v očích zákazníků a posilovat důvěryhodnost e‑shopu na daném trhu.

Ale pozor, vždy je nutné uvědomit si, jaký druh sortimentu prodáváte, protože pro každé produkty se hodí jiný srovnávač. A který srovnávač se tedy hodí právě pro váš eshop? Doporučujeme začít alespoň základní analýzou. Dobře vám poslouží například nástroj SimilarWeb, kterým zjistíte návštěvnost srovnávače v dané zemi a jeho lokální konkurenci v podobě dalších zbožových srovnávačů.

Při následném detailnějším zkoumání můžete prověřit, zda se vybraný srovnávač zaměřuje právě na váš sortiment. Získáte tak základní představu o vašich konkurentech i jejich cenách. Nezapomeňte se podívat i na základní CPC (costperclick), ať pak nejste dodatečně překvapení vysokými náklady na inzerci. Ale pozor, i v parametru CPC platí, že není všechno zlato, co se třpytí. Mnoho zahraničních srovnávačů má sice nízké CPC, jejich efektivita (například v parametru PNO – podíl nákladů na obratu) je však horší. Například proto, že přitahují nekvalitní návštěvnost. Vždy tedy doporučujeme zvolit srovnávač, který se zaměřuje na váš sortiment a současně disponuje kvalitním poměrem cena vs. výkon.

Přehled nejznámějších zahraničních zbožových srovnávačů

Uvažujete o využití cenového srovnávače jako efektivním nástroji zahraničního online marketingu vašeho e‑shopu? Přečtěte si, které zbožové srovnávače jsou v okolních zemích nejvyužívanější:

  • Bulharsko – Pazaruvaj.bg
  • Francie – Ciao.fr, Choozen.fr, Idealo.fr, kelkoo.fr
  • Chorvatsko – Jeftinije.hr
  • Itálie – Idealo.it, Trovaprezzi.it, Google.com/shopping
  • Maďarsko – Arukereso.hu, Argep.hu, Olcsobbat.hu
  • Německo – Geizhalz.de, Idealo.de, Shopwelt.de, Preis.de, Billiger.de
  • Nizozemí – Bestlist.nl, Google.com/shopping
  • Polsko – Ceneo.pl, Okazje.info.pl, Skapiec.pl, Nokaut.pl, Twenga.pl
  • Rakousko – Idealo.at, Pricerunner.at, Shopwahl.at, Geizhalz.at
  • Slovensko – Heureka.sk, Najnakup.sk, Pricemania.sk, Najvyber.sk
  • Slovinsko – Ceneje.si
  • Švýcarsko – Toppreise.ch

Správné nastavení cenových podmínek

Pokud chcete, aby potenciální zákazník v množství nabídek zakoupil právě váš produkt, měli byste strategicky plánovat především tyto dvě oblasti:

  • cenová politika
  • dodatečné cenové a dodací podmínky

Součástí výpisu, který cenový srovnávač potenciálnímu zákazníkovi zobrazí, je nejen cena produktu, ale často i cena dopravy, informace o skladové dostupnosti a místě vyzvednutí, reference zákaznické spokojenosti s eshopem a případně i další relevantní informace. I těmto parametrům je tedy nutné věnovat pozornost. Jako celek tvoří unikátnost vaší nabídky. Tuto jedinečnost se nebojte dále podporovat i dárkem k nákupu, slevou na další nákup, dopravou zdarma nebo dalšími pobídkami, které vaši nabídku podpoří.

Cena rulez!

Při výběru produktu zákazníci hledají zpravidla nejlepší poměr ceny a kvality, přičemž cena je pro většinu nakupujících rozhodujícím faktorem. Platí, že příliš vysokou a nekonkurenceschopnou cenu zpravidla nevykompenzujete žádným dárkem. Pokud tedy prodáváte výrazně draží produkty, než za jaké ceny je nabízí vaše lokální konkurence, bude pro vás těžké zbožový srovnávač efektivně využívat a získávat zde konverze.

Nezbytnost spolupráce v rámci zahraničního online marketingu

Zahraniční cenové srovnávače jsou skvělým způsobem, jak podpořit růst eshopu v zahraničí. Pro správné nastavení inzerce pomocí zbožových srovnávačů je nezbytná spolupráce marketingového specialisty a lingvisty.

Marketingoví specialisté zajistí správné nastavení uživatelského feedu, kategorizaci produktů, SEO optimalizaci a na základě hloubkového průzkumu místního trhu navrhnou nejvýhodnější strategie v rámci cenové politiky. V NK Expand přitom obvykle pracujeme s nástrojem Mergado, který nám umožňuje připravit feed pro nejčastěji využívané zbožové srovnávače v evropských zemích (feed zpravidla připravujeme ve formátu CSV nebo XML). Bohužel platí, že každý srovnávač vyžaduje feed v jiném formátu.

Pokud si chcete do budoucna ušetřit práci, doporučujeme hned od začátku připravovat tzv. „maximalistický feed“. Ten bude v elementech obsahovat veškerá možná data, která se s vašimi produkty pojí a která je možné z vašeho eshopového systému exportovat. Získáte tak univerzální feed, který pak už například pomocí zmíněné aplikace Mergado snadno upravíte pro potřeby vybraného zahraničního srovnávače.

A pokud si dáte tu práci a vytvoříte opravdu kvalitní strukturu elementů na všechna data, které lze z vašeho systému exportovat, získáte solidní základ pro úplnou automatizaci inzerce ve zbožových srovnávačích (doprava zdarma, dárky k nákupu, slevové kódy aj.). A jak všichni víme, automatizace je trend, který už nyní hraje v oblasti ecommerce zásadní roli.

Bez kvalitního lingvisty to nejde

Když už jste si dali tu práci a připravili opravdu kvalitní feed odpovídající potřebám vybraného zahraničního srovnávače, bylo by škoda tuto námahu znehodnotit nekvalitní lokalizací do cizího jazyka. Zapomeňte na strojové a automatizované překladače. Tohle není návod k použití, který nikdo nečte. Bavíme se o marketingových textech, které mají prodávat a musí tedy znít zcela přirozeně a věrohodně. Profesionální lingvista, který je rodilým mluvčím daného cizího jazyka, důvěrně zná prostředí zahraničního trhu a zajistí, aby eshop dokonale splynul s místní kulturou.

Expanze e‑shopu do zahraničí je skvělým krokem k jeho dalšímu rozvoji. A zahraniční zbožové srovnávače vám v tom mohou výrazně pomoci. V NK Expand vám pomůžeme vybrat vhodný srovnávač a nastavit produktový feed tak, aby byl nejen kvalitní, ale svojí jazykovou čistotou na tamní zákazníky působil přirozeně a důvěryhodně. Jen tak bude vaše zahraniční expanze úspěšná. Kontaktujte nás pro bližší informace.

Případové studie

NK Expand | Pomáháme expandovat do zahraničí

Zavolejte nám

NK Expand | Pomáháme expandovat do zahraničí

Napište nám e‑mail

NK Expand | Pomáháme expandovat do zahraničí