Expanze e‑shopu do Dánska: Co byste měli vědět

Země hygge, designu a dynamického e‑commerce trhu

 

Dánsko je známé pro svou vysokou míru digitalizace a hlavně velkou oblibu obyvatel v online nakupování. V e‑shopech nakupuje 88 % obyvatel země. Dánsko se tak stává lídrem e‑commerce v Evropě. Vstupovat na dánský e‑commerce trh proto představuje strategický krok a skvělou příležitost k růstu. Poradíme vám, jak postupovat a na co se zaměřit při expanzi e‑shopu do Dánska.

PROČ EXPANDOVAT DO DÁNSKA?

V roce 2023 dosáhl trh B2C e-commerce v Dánsku objemu 108,4 miliardy USD, což představuje roční nárůst o 7 %. Očekává se, že tento trh bude nadále růst s průměrnou roční mírou růstu 5,85 % v letech 2024-2027. Předpovědi uvádí, že hrubá tržní hodnota se do roku 2027 zvýší na 136,1 miliardy USD. S vysokou nákupní silou a rostoucí online populací Dánsko nabízí unikátní příležitost pro firmy, které chtějí expandovat své podnikání do dynamického a inovativního digitálního prostředí.

nyhavn-4961703_1280.jpg

8 KROKŮ K ÚSPĚŠNÉ EXPANZI E-SHOPU DO DÁNSKA

  1. Dánsko je známé svým vysokým příjmem na obyvatele a silným online trhem. Významnou roli při expanzi e-shopu proto hraje důkladná příprava a analýza trhu. Určitě nezapomeňte analyzovat celkovou hledanost vašeho sortimentu. Pomůže vám to správně odhadnout velikost dánského trhu. Neuškodí ani analýza nákladů na online marketing.
  2. Průzkum a seznámení se s vysokou konkurencí pomůže pochopit, co nabízejí ostatní eshopy, jaké jsou jejich ceny a jakým způsobem komunikují se zákazníky. Mezi největší hráče na dánském ecommerce trhu patří například Zalando.dk, Bilka.dk, Elgiganten.dk a Føtex.dk.
  3. Správné nastavení ceny je klíčové jak pro spotřebitele, tak pro konkurenceschopnost. Pamatujte ale, že dánský zákazník klade důraz i na vysokou kvalitu, udržitelné produkty a ekologické materiály.
  4. Pro dosažení účinného SEO a získávání zákazníků i díky organickému vyhledávání je nezbytná cizojazyčná analýza klíčových slov v dánštině, a především zohlednění místních vyhledávacích trendů.
  5. Nezbytný je také přesný a profesionální překlad e-shopu do dánštiny. Do překladu samozřejmě zakomponujte klíčová slova z analýzy. Ať jsou vaše texty SEO optimalizované.
  6. Samozřejmostí jsou v Dánsku spolehliví a cenově dostupní dopravci s dobrým pokrytím po celé zemi. Mezi místními zákazníky je velmi oblíbený například PostNord, dále pak GLS, DHL, UPS, Bring nebo DAO. Možnost bezplatného nebo levného doručení a snadného vrácení zboží vám pomůže k úspěšné expanzi vašeho eshopu.
  7. Kvalitní zákaznický servis v dánském i v anglickém jazyce a dostupný na dánském telefonním čísle je dalším nezbytným krokem k tomu, aby váš eshop působil na dánské online nakupující důvěryhodným dojmem.
  8. V neposlední řadě by měl váš eshop nabízet nejoblíbenější platební metody. Dánové preferují zejména Mobile Pay, platby platebními kartami (Visa, MasterCard), elektronickými peněženkami (Apple Pay, Google Pay, PayPal) nebo A2A platby (account to account payments).

 

Pokud plánujete expandovat svůj e‑shop na dánský trh, můžete využít služeb profesionálů v NK Expand. Pro více informací o expanzi do Dánska se neváhejte obrátit na specialisty, kteří jsou připraveni vám s expanzí e‑shopu do Dánska pomoci.

 
 

Případové studie

NK Expand | Pomáháme expandovat do zahraničí

Zavolejte nám

NK Expand | Pomáháme expandovat do zahraničí

Napište nám e‑mail

NK Expand | Pomáháme expandovat do zahraničí