Zahraniční expanze s e‑shopem od Upgates

Plánujete se svým e‑shopem expandovat do zahraničí? Pak vás bude jistě zajímat, jakou e‑shopovou platformu využít, aby byla vaše zahraniční expanze úspěšná. Současně by se mělo jednat o řešení, které vám brzy nezačne být „malé“ nebo vás v další expanzi omezovat. Přečtěte si, jak můžete při zahraniční expanzi se svým e‑shopem využít řešení od partnera NK Expand, firmy Upgates.

Zahraniční expanze se stává tématem číslo jedna pro stále větší množství e‑shopů. Není se čemu divit. Český e‑commerce trh totiž patří mezi nejrozvinutější v Evropě. Na online nakupování jsou Češi zvyklí o něco více než okolní národy. Zároveň ovšem platí, že český trh je velmi konkurenční. Pro lepší představu si stačí spojit dvě čísla ‑ 10,5 milionů obyvatel a přibližně 50 tisíc e‑shopů. Podobný poměr byste jinde v okolních evropských zemích hledali jen stěží. Tím rozhodně nechceme říct, že by úspěch v českém e‑commerce rybníčku byl předem vyloučen. Jde ale o fakta, na která se vyplatí nezapomínat.

Rychle se naplňující potenciál českého e‑commerce sektoru je také důvodem, proč české e‑shopy stále častěji zkouší své štěstí v zahraničí. Logickým prvním krokem většiny českých e‑shopů při zahraniční expanzi je Slovensko. Jazyková bariéra zde téměř neexistuje, doručování zásilek je snadné a nákupní chování slovenských zákazníků je velmi podobné tomu českému. Velký potenciál však v sobě může skrývat například také Maďarsko nebo Rumunsko.

NA ZAHRANIČNÍ EXPANZI MYSLETE OD ZAČÁTKU

Na zahraniční expanzi byste měli myslet už při zakládání e‑shopu. Na první pohled by se to mohlo zdát jako přehnaně unáhlené. Pokud ale po úspěšném rozjezdu podnikání začnete nad expanzí uvažovat, budete vděčni, že jste už při začátcích zvolili platformu, která vám působení v zahraničí usnadní. Rozhodně to bude mnohem pohodlnější než řešit migraci rozjetého internetového obchodu na jiné řešení. Jaké řešení ale hned na začátku zvolit?

Většina českých e‑shopů funguje na principu pronájmu. Jde o rychlé, efektivní, bezpečné a v neposlední řadě také cenově dostupné řešení. E‑shopových systémů existuje celá řada. Jen ojediněle jsou ale dobře připraveny na zahraniční expanzi. Pronájem e‑shopu Upgates patří v tomto ohledu k absolutní špičce. Jazykové mutace jsou zde totiž řešeny velmi komplexně.

 

Expanze e‑shopu do zahraničí je velmi komplexní výzvou, která rozhodně nekončí u překladu popisků, názvu produktů a přepočítáním cen. Je potřeba vyřešit daňová specifika, tvorbu dokumentů, úpravu obchodních podmínek, či rozesílání emailů. To vše můžete u Upgates zvládnout z jedné administrace, takže si pro podnikání v zahraniční nemusíte zakládat další e‑shopy a platit jejich pronájmy. Další jazykové mutace můžete spustit bez dodatečných nákladů. Zpoplatněn je pouze provoz na samostatné doméně, a to částkou 750 korun měsíčně.

 

Jinými slovy, provoz e‑shopu na adrese mujshop.cz/sk bude zdarma. Zpoplatněn je pouze přesun druhé jazykové mutace na doménu mujshop.sk. I v tomto případě ale stále platí, že obchod pro obě země můžete spravovat z jedné administrace. Zde patří podotknout, že profesionálněji a důvěryhodněji bude působit prodej na samostatné doméně. Zahraniční zákazníci téměř vždy raději nakoupí v e‑shopu dostupném na jejich národní doméně. Provoz e‑shopu na samostatné doméně je tedy důležitý pro budování značky na daném trhu. Na zákazníka působí důvěryhodněji, když nakupuje na e‑shopu, který běží přímo na národní doméně. Tedy například mujeshop.de. Právě toto je díky provozu e‑shopu na samostatné doméně možné.

SAMOSTATNÉ DOMÉNY

Pokud už máte vytvořeny další jazykové mutace e‑shopu, jejich URL je ve výchozím stavu ve formátu např. www.domena.cz/de. Jestli chcete, aby se v tomto případě DE verze e‑shopu zobrazovala na samostatné doméně, je třeba mít tuto doménu u některého z poskytovatelů domén zakoupenou a následujícím způsobem ji připojit k dané jazykové mutaci. Z pohledu správy internetového obchodu se zároveň nic nemění.

VŠE Z JEDNÉ ADMINISTRACE

Z jedné administrace zde budete pro každou zemi zvlášť spravovat:

  • produkty
  • veškerý obsah na webu
  • napojení na marketingové a další nástroje
  • práci s dokumenty a emailing

Jak už jsme nastínili, založení další jazykové mutace je u Upgates otázkou několika kliknutí. V případě slovenštiny a angličtiny můžete rovnou začít využívat také systémový překlad. Ten se týká jak administrace, tak také hlášek typu „do košíku“ nebo „k objednávce“. Další jazyky je do systému možné nahrát. Je však potřeba zajistit si je po vlastní ose.

JAK NA PŘEKLADY?

Prudký rozvoj umělé inteligence svádí k tomu, abychom překlady svěřili stroji. Automatické překladače mohou být velmi užitečným pomocníkem. Neměli bychom se na ně ale spoléhat příliš. Pokud váš e‑shop obsahuje tisíce produktů, je zároveň neúměrně nákladné nechávat si všechno překládat profesionálem. Jak z toho tedy ven? Ideální cestou je kombinace překladatele a překladače. Kompletní bázi tisícovek produktů si nechte v mžiku oka přeložit strojově.

 

Pak si ale vytipujte vaše nejpopulárnější produkty a ty si nechte zkontrolovat člověkem. Ten překlad cizojazyčných textů zdokonalí. Budete tak mít jistotu, že hojně navštěvované produkty budou přeloženy dokonale. Zbytek pak bude přeložen strojově do dostačující míry k tomu, abyste produkty mohli na zahraniční mutaci zveřejnit. Pokud se vám za hranicemi zadaří, postupně bázi profesionálně přeložených produktů rozšiřujte. Při překladu nezapomínejte na vypracovanou analýzu klíčových slov.

 

Po vytvoření nové jazykové mutace už zbývá jen přidělení měny a tím je v podstatě hotovo. Aktuální kurz můžete buďto vložit sami nebo využívat aktuální podle České národní banky a nastavit jeho automatické zaokrouhlování. V takovém případě se už dále nemusíte o přepočet měny starat.

Založením druhé jazykové mutace samozřejmě zahraniční expanzi zázračně nevyřešíte. Jde pouze o jeden z mnoha kroků v rámci náročného a dlouhého procesu.

Potrápit mohou například už zmíněné překlady stávajícího obsahu. V tomto případě se určitě vyplatí obrátit se na profesionály, kteří zajistí nejen samotný marketingový překlad, ale i lokalizaci textu pro kulturní prostředí cílové země.

 

Upgates je zkrátka systém, který vám ve spolupráci se specialisty z NK Expand umožní snadný start podnikání za hranicemi a pomůže vám se o další jazykové mutace jednoduše a efektivně starat. Vyzkoušet si jej můžete na prvních 30 dní zdarma.

Případové studie

NK Expand | Pomáháme expandovat do zahraničí

Zavolejte nám

NK Expand | Pomáháme expandovat do zahraničí

Napište nám e‑mail

NK Expand | Pomáháme expandovat do zahraničí